שיתוף:

איך להתמודד עם שינויים בעסק או בארגון?

5 טיפים להתמודדות נכונה

בעידן של אי וודאות, השינויים הם בלתי נמנעים אז איך מצליחים לנהל את השינוי?  

הפחד הינו אחד מהרגשות העוצמתיים ביותר שמלווים את האדם ביום יום.

אפשר לראות ולשמוע את הפחד בכל מקום, בצורה של מלחמות חמדנות ועוד. והפחד הכי גדול הוא פחד וחשש מהלא נודע.

אך יחד עם זאת זו מניפולציה של המוח שאנחנו עושים לעצמנו.

לכן כאשר אנו מצהירים שאנו מפחדים משינוי, אנחנו בעצם מתרגשים לקראתו אך לא יודעים איך לנהל אותו.

שינוי בעבודה ובעסקים

רובנו מצפים לשינויים בעבודה והרבה פעמים אף מנהלים שיחות עם העמיתים שלנו, בוסים או כפיפים על איך דברים צריכים להשתנות.

אך למרות זאת כאשר שינוי מגיע, אנחנו לרוב מפחדים, משתתקים ומרגישים באי נוחות.

שינויים קורים כל הזמן.

אנו חיים בעידן דינמי, אם אתה לא יצרת את השינוי בסביבתך, אז השינוי ייווצר אצלך אם תרצה או לא. מצב סטטי היום נתפס כמצב לא רצוי שיכול להיתהפך ברגע.

השינוי הוא בלתי נמנע והכרחי בימים אלה על מנת שעסקים וארגונים ישרדו וישגשגו.

עסק שלא יודע ליצור את השינוי שלו בעצמו או להתכונן לשינויים שקורים במשק כחלק מה”גל” מוצא עצמו לרוב מחוץ למשחק. ולרוב מחוץ לשוק.

זה כמו גלגל ענק. פעם אתה למעלה ופעם אתה למטה העיקר שתשאר על הגלגל.

אז למה לעזאזל אנחנו מפחדים ואפילו מתנגדים כל כך לשינויים?

אנו חוששים משינוי בעסקים ובעבודה ממספר סיבות. הפחדים שלנו מרוכזים ל 4 פחדים: 

1. פחד מכישלון – ביקורת 

2. פחד של הצלחה 

3. פחד מדחייה ונטישה 

4. ופחד מחוסר שליטה – לא נודע. 

אנחנו בני האדם, שונאי סיכון מטבענו. אוהבים וודאות, אוהבים את המוכר והנוח.

ודאות מביאה עימה בהירות ויכולת חיזוי. לעומת זאת עמימות לרוב מלווה עם לחץ והרגשה של שינוי שנתפס עבורנו כאיום במוח.

זו הסיבה שאנשים משתוקקים לודאות.

החיזוי. נותן לנו תחושה של שליטה. כאשר ישנם שינויים גדולים, אנחנו נזרקים פתאום למצב של חוסר ודאות “.

עם זאת, השינוי לא תמיד מעורר פחד וחרדה.

ישנם לא מעט ארגונים אשר מתמודדים עם שינויים כל הזמן.

המפתח לניהול הפחד הוא ההבנה וההרגשה שיש לנו שליטה על השינוי ולא ההיפך.

 

5 טיפים להתמודדות עם השינוי בעסקים:

1. הכרה בשינוי. 

הדבר החשוב ביותר לעשות כאשר השינוי קורה הוא הכרה וקבלת השינוי. עלינו להבין ולהסביר (במידה ויש לנו עובדים שהם חלק מהשינוי) במה מדובר. לפרט את השינוי ואת פרטיו הקטנים. עדכן את עובדייך והמעורבים בשינוי כי דברים הולכים להשתנות בקרוב.

2. התמודד עם הפחד. 

עבור דרך כל פחד שעולה בך ורשום מה היית עושה אם הפחד יעלה.
פרק את החשש והפחד לגורמים והבן איך תתמודד עם כל שלב בשליטה וניטרול על הפחד.  לדעת שיש לך תוכנית גיבוי באמת יכול לעזור כדי לנטרל את החרדה.

3. להיות חלק מהשינוי. 

אמץ גישה של ציפייה והתרגשות. שינוי הוא הזדמנות. הבן איך אתה יכול להוביל ולנהל את השינוי ולהיות חלק ממנו. הרבה פעמים קשה לנו לראות זאת ולאמץ גישה חיובית בעניין. אך ברגע שנבחר ונחליט כי השינוי כבר כאן והמצב הוא או שאני מנהל או שאני מתנהל, יהיה יותר קל לאמץ את הגישה החיובית. 

4. תקשורת. 

התקשורת היא תמיד חשובה במיוחד כאשר אתה עומד מול שינוי. יצירת תקשורת חלקה ובהירה היא המפתח בהעברת השינוי בצורה יציבה, בצורה חלקה בכל העסק והארגון. וודא שכל עובדייך, עמיתיך, מנהלייך הבינו תקשורתית את השינוי, הבינו במה כרוך השינוי ומהי ההזדמנות שצופן השינוי עבור העסק או הארגון ועבור עצמם באופן אישי. 

5. צור תוכנית עבודה. 

פעל במהירות ותוך כדי קבלת החלטות גמישות ומאפשרות. כתוב תוכנית עבודה המקיפה ומקבלת את השינוי וההזדמנות החדשה בצורה רחבה ככל האפשר, גם אם התוכנית שונה לחלוטין מהתוכנית הקודמת שהכנת.

היה פתוח וגמיש כדי לקחת על עצמך ועל הארגון שלך אתגרים חדשים ומשימות. כתוב מטרות לטווח קצר וארוך. דייק ביעדים, ואל תחשוש להציבם גבוה.

לסיכום

שינויים קורים כל הזמן, בעיקר בפן העסקי. השורדים הם אלו שהתכוננו וחיכו לשינוי, או אלה שהתמודדו בזמן אמת עם השינוי.

רכבו על הגל, ואל תחששו ממנו.

שינוי אכן יכול להיות מפחיד, אך יחד עם זאת מביא עימו הזדמנויות עסקיות רבות.

היה מוביל השינוי, אפילו היוזם של השינוי על מנת שתוכל בזמן הכי טוב לנהל אותו. בצורה זו תאפשר לעצמך שליטה ועשייה לכיוון שאתה בוחר.

הישארו מעודכנים

מאמרים נוספים מהבלוג

צרו קשר לקביעת פגישת היכרות

אשמח להיפגש עמך לפגישת מיקוד עסקית בת 90 דקות, שהיא למעשה פגישת ייעוץ ללא עלות וללא כל התחייבות מצידך

פגישת ייעוץ חינם!

השאירו פרטים עכשיו וקבלו
פגישת ייעוץ מקצועית ללא עלות